Această creștere a numărului de mașini duce la blocaje de trafic și la transformarea benzii de circulație în parcări improvizate, transmite Ultimelestiri.md.
Comparând situația Chișinăului cu alte municipii, Ioniță subliniază că orașele cu densitate mică de autoturisme, precum Ceadâr-Lunga și Hâncești, au doar 1% din spațiu urban ocupat de mașini. În schimb, în Chișinău, densitatea autoturismelor este de 50 până la 100 de ori mai mare decât în localitățile mai mici.
Pentru a remedia această problemă, Ioniță propune implementarea unei taxe de parcare pentru locurile publice, bani care ar putea fi folosiți pentru subvenționarea transportului public.
În primii ani, această taxă ar putea genera între 100 și 200 de milioane de lei anual, ceea ce ar descuraja utilizarea autoturismelor și ar încuraja cetățenii să opteze pentru transportul în comun.
Expertul face referire și la exemplul capitalei Japoniei, Tokyo, unde transportul public asigură 93% din necesitățile de deplasare ale locuitorilor, iar densitatea de autoturisme este mult mai mică decât în Chișinău.
„Densitatea autoturismelor în Chișinău a devenit o provocare majoră. Este timpul să luăm măsuri concrete pentru a recăpăta controlul asupra orașului și a-l elibera de sufocarea cauzată de autoturisme. Introducerea unei taxe de parcare și subvenționarea transportului public ar putea fi un prim pas vital. Fără aceste măsuri, riscul de a rămâne blocați într-un oraș complet imobil crește alarmant”, conchide Veaceslav Ioniță.