Aceste semafoare aveau capacitatea de a comunica cu telefoanele mobile ale participanților la trafic, permițând astfel urmărirea deplasărilor acestora, potrivit Dutch Headlines, transmite Ultimelestiri.md cu referire la mediafax.ro.
Experimentul, care ar fi trebuit să se extindă în tot orașul pentru a fluidiza traficul în intersecțiile aglomerate, a fost testat doar în două intersecții. Rezultatele nu au fost cele așteptate: fluxul de trafic nu s-a îmbunătățit semnificativ, costurile de întreținere s-au dovedit prea mari, iar sistemul era vulnerabil la atacuri informatice.
Autoritatea olandeză pentru protecția datelor (AP) a avertizat că sistemul permite colectarea unor informații sensibile despre cetățeni, inclusiv traseele parcurse, timpul și viteza de deplasare, fără ca aceștia să fie conștienți.
Este a doua oară când consilierul pentru trafic Melanie van der Horst anulează un proiect major din cauza problemelor de confidențialitate, după ce anterior a blocat accesul inspectorilor de parcare la sistemul de localizare a mașinilor furate.