În urma unei investigaţii, Biroul a ajuns la concluzia că grupul american, care este cel mai mare furnizor de tehnologie de publicitate pe internet din ţară, a abuzat de poziţia sa dominantă prin adoptarea unui „comportament menit să asigure menţinerea şi consolidarea puterii sale comerciale”, transmite Ultimelestiri.md cu referire la News.ro.
Google îşi obligă concurenţii „să utilizeze propriile sale instrumente tehnologice de publicitate” şi „denaturează procesul concurenţial”, explică Biroul concurenţei într-un comunicat de presă.
La rândul său, grupul american a explicat că plângerea "nu ia în considerare concurenţa intensă în care cumpărătorii şi vânzătorii de reclame au de unde alege" şi s-a declarat "pregătit să-şi susţină cauza în faţa instanţelor".
Biroul Concurenţei a deschis o investigaţie în 2020 pentru a stabili dacă gigantul motoarelor de căutare s-a angajat în practici care au afectat concurenţa în sectorul anunţurilor online, iar la începutul acestui an a extins investigaţia pentru a include serviciile de tehnologie publicitară ale Google.
De asemenea, grupul californian se află în prezent în faţa justiţiei din Statele Unite pentru abuz de poziţie dominantă în acest sector, într-un proces intentat de Departamentul american al Justiţiei.
Aceasta este a doua bătălie juridică majoră în Statele Unite pentru gigantul tehnologic. Într-un alt proces, un juriu al unui tribunal federal din Washington a găsit deja Google vinovat de practici anticoncurenţiale în domeniul căutării pe internet.
Practicile de publicitate ale Google fac, de asemenea, obiectul unor investigaţii sau proceduri în Regatul Unit şi în Uniunea Europeană.