La modul practic, implementarea proiectului de lege va asigura că naționalitatea clienților, locul de reședință sau locul de stabilire nu poate fi folosit pentru a refuza accesul la un magazin online sau la un serviciu furnizat online și consumat offline, cum ar fi închirierea automobilelor, transmite Ultimelestiri.md.
Totodată, comerciantul nu va putea aplica condiții diferite pentru o operațiune de plată în cadrul tranzacției, din motive legate de cetățenia, naționalitatea, domiciliul / reședința temporară ori sediul clientului, cu excepția cazurilor în care există o obligație sau un drept prevăzut de legislație.
Prevederile legii vor fi aplicate atât consumatorilor finali, cât și întreprinderilor.
Totodată, Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor se desemnează ca autoritate competentă pentru a oferi consultanță în caz de litigii, care vor decurge din punerea în aplicare a acestei legi.
De asemenea, proiectul transpune parțial Regulamentul UE al Parlamentului European și al Consiliului privind prevenirea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților pe piața internă.
Acest Regulament nu este direct aplicabil pentru Republica Moldova, până în momentul aderării la Uniunea Europeană. Totuși, transpunerea acestuia la nivel național va contribui la deprinderea clienților și comercianților cu abordările UE.
Totodată, agenții economici care vând produse sau servicii în mediul online vor putea să își ajusteze modul de operare în conformitate cu prevederile legale propuse.
Autorii propun ca proiectul legii privind prevenirea geoblocării nejustificate să intre în vigoare după 24 de luni de la data publicării în Monitorul Oficial.