Părerea aparține experților watchdog.md, care au evaluat campaniile de dezinformare finanțate de Șor și Platon, transmite Ultimelestiri.md.
„În perioada 1-30 iunie 2024, cei doi au cheltuit aproximativ 55.250 de euro pentru promovarea dezinformării pe Facebook. În comparație cu perioada 25 aprilie – 24 mai, cei doi au cheltuit cu 24.250 de euro mai mult pentru promovarea dezinformării.
Reacția limitată a companiei Meta nu a oprit răspândirea dezinformării pe Facebook și Instagram. Blocarea paginilor lui Ilan Șor, Marinei Tauber, Evgheniei Guțul și Alexei Lungu nu a livrat niciun rezultat vizibil în combaterea dezinformării. În schimb a crescut numărul de pagini anonime care pentru sume enorme sponsorizează dezinformare, împotriva cărora Meta întreprinde acțiuni tardive.
În continuare rămân a fi active paginile membrilor Partidului „Renaștere”, care, spre deosebire de Ilan Șor sau Evghenia Guțul, deschis promovează de pe paginile lor reclame cu conținut manipulatoriu și care incită la ură.
Principalele manipulări promovate de aceștia sunt „Moldova este condusă de străini”, „Moldova nu negociază pe picior de egalitate cu UE”, „Alegerile din toamnă vor fi falsificate” și „Rusia este partenerul strategic al Republicii Moldova”.
Scopul principal al acestor campanii sponsorizate este de a semăna panică în societate, de a discredita procesul de integrare europeană a Republicii Moldova și de a spăla imaginea Rusiei”, declară experții.