Conform „INFOTAG”, acest lucru a fost anunţat la o conferinţă de presă miercuri de către directorul întreprinderii, Oleg Tofilat, care îşi încheie mandatul, transmite Ultimelestiri.md.
Potrivit lui, când a preluat conducerea CFM în 2021, datoriile la salarii erau de 148 de milioane de lei. În septembrie 2022, acestea au fost reduse la 52 de milioane de lei, dar la sfârşitul anului 2023 au crescut din nou la 125 de milioane de lei. În acelaşi timp, creditele la bănci, care în 2021 erau de 140 de milioane de lei, au fost acum reduse la 38 de milioane de lei.
„A lua un credit şi a plăti datoriile salariale ar fi cea mai rapidă soluţie. În situaţia actuală nu văd altă cale”, a declarat el.
El a menţionat că a încercat, de asemenea, să rezolve problema prin intermediul unui credit, dar nu a reuşit să o facă din cauza neînţelegerilor cu Banca Naţională cu privire la capacitatea de creditare a întreprinderii.
Cu toate acestea, Tofilat nu exclude apariţia unor „surprize” legate de creşterea bruscă a transporturilor, care ar putea creşte cererea de servicii şi ar permite CFM să-şi mărească veniturile.
„Situaţia ar putea să se schimbe, de exemplu, dacă portul Odesa se va închide. Aceasta va creşte din nou cererea de servicii (ale întreprinderii)”, a spus el.