„Pista acestui aeroport este caracterizată de o grosime dublă, care permite aterizarea aeronavelor grele. Ea serveşte drept punct de referinţă sigur pentru potenţialele aeronave de pasageri, care pot deveni un atu important al acestui aeroport atunci când va fi pe deplin operaţional”, au remarcat aceştia, transmite Ultimelestiri.md, cu referire la infotag.md.
Întreprinderea de stat Aeroportul Internaţional Mărculeşti a fost înfiinţată în 2004 pe baza unei unităţi militare. Aeroportul este situat la şase kilometri de Floreşti, 28 de kilometri de Bălţi şi 150 de kilometri de Chişinău, capitala Republicii Moldova.
Suprafaţa aeroportului este de 265 de hectare. Anterior, acesta a fost utilizat pentru deservirea aeronavelor militare. În iulie 2008, Parlamentul a adoptat o lege privind Aeroportul Internaţional Liber „Mărculeşti”. Acest document prevedea crearea de zone economice libere care să utilizeze infrastructura şi teritoriul aeroportului administrat de societatea menţionată anterior.
Cu toate acestea, ulterior, pe baza unui decret guvernamental, în iulie 2017, aeroportul a fost transferat de la gestionarea Ministerului Apărării la gestionarea Ministerului Economiei, care a fost fondatorul acestei societăţi de stat. Ulterior, funcţiile de fondator al aeroportului au fost transferate de la minister la Agenţia Proprietăţii de Stat, care gestionează activul.
În 2024, Aeroportul Mărculeşti a deservit 313 zboruri de aeronave. Prin comparaţie, Aeroportul Internaţional Chişinău a deservit 33.251 de zboruri. Lungimea pistei la Aeroportul Mărculeşti este de 2.512 metri, în timp ce la Chişinău este de 3.590 metri, iar lăţimile sunt de 40 şi, respectiv, 45 metri.