Noua soluție digitală a fost realizată la inițiativa Ministerului Justiției, în parteneriat cu Agenția pentru Digitalizare în Justiție și Administrare Judecătorească (ADJAJ) și Agenția de Guvernare Electronică, transmite Ultimelestiri.md cu referire la tvn.md.
Cum funcționează noul serviciu
Cetățenii pot accesa aplicația EVO sau portalul servicii.gov.md, unde:
- Selectează instituția ADJAJ și serviciul dorit;
- Completează cererea online în câteva minute;
- Achită taxa prin platforma MPay;
- Primesc notificări automate privind data și locul ridicării documentului.
În situațiile care impun autentificare fizică, aceasta poate fi solicitată separat, dar procesul general rămâne simplificat și accesibil din orice colț al lumii.
Inițiativă pentru un sistem judiciar modern
Ministerul Justiției a coordonat dezvoltarea practică a serviciului, iar componenta tehnică a fost implementată de Agenția de Guvernare Electronică.
Această modernizare digitală face parte din angajamentele Republicii Moldova în cadrul procesului de aderare la Uniunea Europeană, vizând eficientizarea și transparentizarea serviciilor publice.
Anterior, instituția a digitalizat și eliberarea extraselor din Registrul garanțiilor reale mobiliare, unde deja 30% dintre cereri sunt procesate online. Procesul de digitalizare continuă și pentru Registrul dosarelor succesorale și al testamentelor, demonstrând angajamentul autorităților pentru o justiție mai accesibilă și modernă.
