În cadrul unei emisiuni televizate, Andrei Spînu a declarat că autoritățile caută soluții pentru ca angajații CFM să-și primească salariile, iar potrivit cifrelor pe care le-a văzut, datoriile ar fi de 40 de milioane de lei, transmite Ultimelestiri.md.
„Ultimele cifre pe care le-am văzut eu era vorba de aproximativ 40 de milioane de lei datorii la salarii. Vreau să le mulțumesc tuturor angajaților care își depun munca conștiincios ca să funcționeze Calea Ferată. Noi vom găsi soluții împreună cu APP, în săptămânile următoare”, a declarat Andrei Spînu.
Șeful MIDR a menționat că până în luna martie, restanțele salariale ar urma să fie achitate, iar statul să nu aibă careva datorii.
„Cred că în februarie sau martie vom achita restanțele. Eu personal, consider că o întreprindere de stat, și în general statul, nu trebuie să permită o astfel de situație în care să avem datorii la salarii”, a conchis Spînu.
Totuși, reprezentanții CFM susțin că restanțele salariale de la întreprindere sunt de 135 de milioane de lei, iar asta fără impozite, iar suma totală ar fi de circa 150 de milioane de lei.
Responsabilii de la CFM, care au discutat cu Ultimelestiri.md, mai spun că la moment sunt achitate restanțele salariale pentru luna octombrie, ceea ce înseamnă că angajații nu și-au primit salariile deja de trei luni de zile.
Nu este pentru prima dată când întreprinderea de stat acumulează datorii la plata salariilor.
În anii 2020 şi 2021, CFM a fost la un pas de faliment din cauza problemelor financiare, iar angajaţii întreprinderii de stat nu şi-au primit salariile chiar şi o jumătate de an. Restanțele depășeau suma de 150 de milioane de lei. Pentru că nu și-au ridicat salariile de luni bune, feroviarii au ieșit de mai multe ori la protest, blocând chiar și circulația trenurilor.
Un raport al Comisiei speciale create atunci de Parlament pentru a investiga situația arăta că, în ultimul deceniu, „Calea Ferată din Moldova” a fost delapidată de peste un miliard de lei. Datoriile s-au acumulat după o serie de furturi de motorină, dar și de cheltuieli nejustificate.