Galina Sîrbu predă educație media de șase ani la Gimnaziul Brânzenii Vechi din Telenești și spune că disciplina îi ajută pe elevi să devină utilizatori informați ai internetului. „Împreună cu copiii am decis să creăm Gazeta Gimnaziului, pentru a le oferi experiență practică în analizarea și producerea de conținut media”, explică profesoara, transmite Ultimelestiri.md cu referire la moldova1.md.
Cadrele didactice observă rezultate vizibile: elevii își dezvoltă gândirea critică, analitică și învață să pună întrebări pertinente despre informațiile primite. „Am pilotat integrarea conținutului media la lecțiile de limba engleză pentru clasa a zecea și vom continua să-i implicăm în diverse campanii media”, spune Aliona Mereacre, profesoară de engleză.
Autoritățile din educație intenționează să introducă educația media în mai multe discipline, astfel încât elevii să învețe să folosească platformele digitale și inteligența artificială fără a-și pierde autonomia gândirii. „Trebuie să știm cum să valorificăm AI-ul fără a afecta dezvoltarea propriilor abilități critice”, declară Natalia Grâu, expertă în educație.
Exemple internaționale, precum Estonia, arată beneficiile integrării AI în educație: elevii și profesorii primesc abonamente gratuite la versiuni avansate de inteligență artificială, pentru a învăța să folosească aceste instrumente în mod responsabil. „Chiar de la vârste fragede, copiii trebuie să fie alfabetizați media și să înțeleagă cum funcționează aceste tehnologii”, subliniază cercetătoarea Maia Kaassen.
Cea de-a treia ediție a Forumului de Educație Media a fost organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent, cu sprijin din partea Suediei și Danemarcei, și a reunit autorități, profesori, bibliotecari și experți internaționali pentru a discuta noi metode de promovare a alfabetizării media.
