Campania electorală a fost marcată de știri false și propagandă, folosindu-se tactici variind de la site-uri de dezinformare care traduc conținut din surse ruse sancționate, până la boți care se dădeau drept candidați pe rețelele sociale, transmite Ultimelestiri.md cu referire la newsmaker.md.
Rețeaua locală de cercetare Online Risk Labs a identificat 286 de conturi pe TikTok cu o acoperire cumulată de 5–9 milioane de vizualizări pe săptămână, depășind vizibilitatea multor lideri de partide. Aceste conturi promovau partide extremiste, precum formațiunea de extremă dreaptă Libertate și Democrație Directă (SPD) sau partidul de extremă stângă Ajunge! (Stačilo!).
Ambele partide ar putea, pentru prima dată de la căderea comunismului în 1989, să ajungă direct la guvernare sau să susțină partidul populist de dreapta ANO, condus de Andrej Babiš, aflat în fruntea sondajelor.
„Conținutul include glorificarea lui Vladimir Putin, dezinformare și narațiuni care legitimează agresiunea Rusiei în Ucraina, precum și demonstrații ale forței armatei ruse”, a precizat rețeaua locală de cercetare Online Risk Labs.
Prezicăm că în Cehia au loc alegerile parlamentare cu miză ridicată: cetățenii trebuie să aleagă între un curs proeuropean și o apropiere de Rusia, potrivit DW.
Dreptul populist și miliardarul Andrej Babiš, liderul partidului ANO, are șanse mari să revină la putere după patru ani în opoziție. Potrivit unui sondaj realizat de agenția STEM, 29,3% dintre alegători îl susțin politic. Babiš se pronunță, printre altele, pentru încetarea livrărilor de arme către Ucraina.
Alegerile vor stabili componența Camerei Inferioare a Parlamentului, formată din 200 de locuri. Primele rezultate vor fi cunoscute abia sâmbătă seara.