Înregistratoarele de date de zbor și de voce din cabina de pilotaj ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit la 29 decembrie au încetat să mai înregistreze cu aproximativ patru minute înainte ca avionul să lovească o structură de beton de pe aeroportul Muan din Coreea de Sud, a declarat sâmbătă Ministerul Transporturilor, citat de Reuters, transmite Ultimelestiri.md cu referire la mediafax.ro.
Autoritățile care investighează dezastrul care a provocat moartea a 179 de persoane, cel mai grav de pe teritoriul Coreei de Sud, intenționează să analizeze cauzele care au determinat oprirea înregistrării „cutiilor negre”, a precizat ministerul într-o declarație.
Înregistratorul de voce a fost analizat inițial în Coreea de Sud și, atunci când s-a constatat că datele lipseau, a fost apoi trimis la un laborator al U.S. National Transportation Safety Board, a declarat ministerul.
Înregistratorul de date de zbor deteriorat a fost dus în Statele Unite pentru a fi analizat în cooperare cu autoritatea americană de reglementare a siguranței, a declarat ministerul.
Sim Jai-dong, un fost investigator al accidentelor din cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat că descoperirea datelor lipsă din ultimele minute cruciale a fost surprinzătoare și sugerează că este posibil ca toată energia, inclusiv cea de rezervă, să fi fost întreruptă, ceea ce este rar.
Jeju Air 7C2216, care a decolat din capitala thailandeză Bangkok cu destinația Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a efectuat o aterizare forțată și a depășit pista aeroportului regional, explodând.
Piloții au anunțat controlorii de trafic aerian că aeronava a fost lovită de o pasăre și au declarat stare de urgență cu aproximativ patru minute înainte de accident. Doar doi membri ai echipajului, care se aflau în secțiunea de coadă, au fost salvați.
Ministerul Transporturilor a declarat că alte date disponibile vor fi utilizate în cadrul anchetei și că se va asigura că ancheta este transparentă și că informațiile sunt împărtășite cu familiile victimelor.
Unii membri ai familiilor victimelor au declarat că Ministerul Transporturilor nu ar trebui să preia conducerea anchetei, ci că ar trebui să implice experți independenți, inclusiv pe cei recomandați de familii.