Șoseaua Chișinău-Orhei (M2) și drumul spre Anenii Noi (R2) se numără printre cele mai periculoase trasee din Republica Moldova. În „localități lineare”, cum este, de exemplu, Peresecina, chiar dacă se produc mai puține accidente, severitatea lor este dublă față de cel din zonele urbane, transmite Ultimelestiri.md, cu referire la europalibera.org.
În acest sens, Ilie Bricicaru, expert în siguranța rutieră, atrage atenția și asupra faptului că nivelul de „motorizare” în Republica Moldova a trecut de 400 de mașini la 1.000 de locuitori. Doar aproape 60% din unitățile de transport înmatriculate (circa 1,2 milioane) trec revizia tehnică.
Potrivit expertului, orașul Chișinău poate fi considerat unul dintre cele mai periculoase orașe pentru pietoni nu numai din Republica Moldova, ci și din Europa. În 36% din decesele provocate de accidente rutiere sunt implicați pietonii, iar media europeană în acest sens e de 26%.
Statistici îngrijorătoare
Un raport al Avocatului Poporului pe tema siguranței și securității în traficul rutier arată că, în ultimele mai bine de trei decenii, în Republica Moldova s-au produs peste 83.000 de accidente rutiere, aproximativ 13.000 de persoane pierzându-și viața. În jur de 99.000 de persoane au fost vătămate. Costurile sociale și pierderile provocate țării de decesele și vătămarea oamenilor în accidente sunt evaluate la 1,6% din Produsul Intern Brut.
Datele statistice oficiale, relevă că, în prima jumătate a anului 2024, în R. Moldova în accidente rutiere și-au pierdut viața 85 de persoane, alte circa 1.110 fiind traumatizate.