În urma finalizării investigației, Consiliul Concurenței a constatat coordonarea prețurilor între producătorul „Floarea-Soarelui” SA și distribuitorul său „Lux Proba Grup” SRL, ceea ce a dus la crearea unui mediu concurențial nefavorabil pentru comercianții și consumatorii din piață. Astfel, cele două întreprinderi au fost sancționate cu amenzi de 123,1 milioane de lei pentru „Floarea-Soarelui” SA și 69,5 milioane de lei pentru „Lux Proba Grup” SRL, transmite Ultimelestiri.md.
Investigația a relevat faptul că, înainte de majorarea prețurilor, distribuitorul solicita producătorului să aplice aceleași creșteri de preț și rețelelor comerciale cu care acesta lucra direct. De asemenea, „Floarea-Soarelui” SA solicita informații de la „Lux Proba Grup” SRL pentru a-și ajusta prețurile la nivelul celor aplicate de distribuitor, limitând astfel concurența intra-marcă.
Mai mult, aceste practici au afectat și prețurile mărcilor „private label” (marcă proprie) produse de alți clienți ai companiei „Floarea-Soarelui” SA, ceea ce a dus la restrângerea concurenței și în cadrul lor.
În urma investigației, Consiliul Concurenței a constatat că nu există dovezi de practicare a prețurilor excesive în perioada respectivă.
Președintele Consiliului Concurenței, Alexei Gherțescu, a subliniat importanța respectării regulilor de concurență loială pe piață, avertizând că relațiile strânse de cooperare între producători și distribuitori nu pot justifica astfel de practici restrictive care afectează concurența și, implicit, beneficiile consumatorilor.
„Floarea-Soarelui” SA și „Lux Proba Grup” SRL au la dispoziție 30 de zile lucrătoare pentru a contesta decizia în instanță. În cazul în care hotărârea va fi menținută, amenzile vor fi încasate la bugetul de stat.