Proiectul include două contracte: reconstrucția drumului R14 – R6 – Codrul Nou – Soroca – Unguri – frontiera cu Ucraina, pe o lungime totală de 31 km și reabilitarea drumului R8.1 – R8 – Arionești – R14, sectorul Arionești – Otaci, pe o lungime de 9,4 km, transmite Ultimelestiri.md.
Lucrările sunt realizate etapizat pe ambele tronsoane, cu trei sectoare de drum în lucru pe R14 și alte trei sectoare pe R8.1.
Stadiul actual al lucrărilor pe R14 cuprinde: lucrări de terasamente; amenajarea acostamentelor; construcția podețelor noi și lucrări de monolitizare; amenajarea stratului de balast de 20 cm; amenajarea stratului de piatră spartă (8-63 mm); aplicarea stratului reciclat la rece; amenajarea stratului beton asfaltic cu agregate mari, grosime 7 cm.
Pe sectorul R8.1, în decursul săptămânii trecute, au fost executate următoarele lucrări: frezarea asfaltului existent între km 2+400 și km 2+680; profilarea și compactarea patului drumului, km 6+100 și km 6+280; așternerea stratului drenant din balast, km 6+100 și km 6+280; așternerea stratului de fundație din piatră spartă între km 6+100 și km 6+280; așternerea stratului reciclat la rece, km 6+010 și km 6+280; așternerea stratului de binder, km 6+010 și km 6+280.
„Peste 23 de localități vor beneficia de un drum reabilitat conform standardelor europene. Proiectul va include, de asemenea, amenajarea intersecțiilor cu străzile locale, acceselor către gospodării și alte zone adiacente drumului, precum și a trecerilor de pietoni. În plus, vor fi construite stații de autobuz dotate cu iluminat prin baterii fotovoltaice. Drumurile R14 și R8.1, odată reabilitate, vor facilita tranzitul mărfurilor din Ucraina la frontiera Moghilău – Otaci, consolidând astfel legăturile economice și sociale ale regiunilor”, informează ASD.