Potrivit șefului ASD, scopul vizitei a fost de a evalua stadiul actual al lucrărilor și asigurarea respectării normelor de siguranță, inclusiv semnalizarea rutieră corespunzătoare, transmite Ultimelestiri.md, cu referire la mold-street.com.
Au mai rămas circa o treime din lucrări şi două luni
Sergiu Bejan spune că după finalizarea lucrărilor în luna decembrie 2024, acest drum va asigura confortul și siguranța locuitorilor din zonă, precum și a tuturor utilizatorilor de drum, care vor beneficia de o infrastructură modernă și de calitate.
De asemenea, potrivit ASD, s-au finalizat lucrările de construcție a bretelelor 1 și 2, cu o lungime totală de peste 900 metri, care conectează drumul M3 cu satul Sagaidacul Nou din raionul Cimişlia. Noua infrastrucura va facilita circulaţia rutieră din direcţia Chişinău spre sudul ţării şi invers.
Lucrările au inclus reparație podului și construcția sectoarelor de racordare cu drumul M3 pe partea dreaptă. Mai mult, în prezent, antreprenorul desfășoară lucrări pe partea stângă, inclusiv: amenajarea patului drumului M3; montarea dalelor de racordare la pasaj; amenajarea hidroizolației prin lipire; executarea stratului de egalizare din beton armat pe dalele de racordare.
Întârzieri a lucrărilor
Totodată compania responsabilă de gestiunea, reparația și întreținerea calitativă a rețelei de drumuri publice naționale, precizează că progresul fizic al lucrărilor este de 67%, în timp ce acum patru luni ASD anunţa că progresul este de 58%, respectiv în patru luni au fost efectuate mai puţin de 10% din lucrări.
În acelaşi timp, termenul de execuție al lucrărilor de reparație, care au demarat în noiembrie 2023, este până la sfârșitul lunii decembrie 2024. Altfel spus există riscul neexecutării la timp a lucrărilor. Mai ales în condiții de iarnă.
De notat că lucrările la acest pod au început în anii 1990-1991, însă nu au fost finalizate, iar pe parcursul a circa 30 de ani circulaţia vehiculelor se desfăşoară pe o jumătate de cale a podului, a doua jumătate fiind închisă.
Potrivit ASD, odată cu darea în exploatare a sectorului de drum M3 (Porumbrei – Cimișlia), intensitatea traficului a crescut semnificativ, iar starea nesatisfăcătoare a podului de încrucișare de la km 41,96, influențează negativ asupra siguranței circulației rutiere și capacitatea lui portantă.
Obiectivul general al proiectului prevede reparatia intersecției denivelate (inclusiv a podului de încrucișare), a îmbrăcămintei rutiere, reabilitarea bretelelor, construcția șanțurilor de evacuare a apelor, amenajarea casiurilor pe taluz și a rigolelor de acostament, montarea elementelor de siguranță, și altele.
Cine efectuează lucrările
Lucrările sunt realizate de compania Nouconst SRL, unul dintre liderii pieţei lucrărilor de reabilitare a infrastructurii rutiere, și au o valoare contractuală de aproximativ 54 milioane lei, bani alocați din mijloacele Fondului Rutier.
Compania Nouconst SRL (deținută de Eleonora Sîrbu) este, în ultimii ani, una dintre beneficiarele principale ale contractelor de reparație a drumurilor din Fondul Rutier. În 2023 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 520 milioane lei, în creştere cu circa 150 milioane lei faţă de 2022, iar profitul a constituit
Podul supus reparației are o suprastructură cu lungimea de aproximativ 42,15 metri și două deschideri a câte 21 de metri fiecare. Lățimea totală a pasajului este de 29 de metri și include 4 benzi de circulație, o zonă mediană și două trotuare a câte 1,5 metri fiecare.